Október 13-a óta tudható, hogy – két forrásból – 100 millió euró (mintegy 40 milliárd forint) szolgálja a Gödöllői Királyi Kastély átfogó felújítását. A rekonstrukciós munkálatok a terv szerint jövő év második felében kezdődnek és kilenc évig tartanak. A bejelentés erősen felkorbácsolta a közvélekedést: voltak, akik kifejezetten örültek a hírnek, míg mások kétkedésen alapuló kritikával illették a történteket.
De, mit mond a szakember? Többek között erről is kérdeztük Varga Kálmán történészt, akinek szakmai munkássága, tudományos kutatómunkája az 1980-as évek vége óta összeforr a gödöllői Grassalkovich-kastély történetével, feltárt és rejtett kincseivel.
Október 23-án a délelőtti órákban zajlott le a városi megemlékezés-sorozat az 1956-os forradalom és szabadságharc 69. évfordulója alkalmából. Ahogy azt megszokhattuk, idén is a gödöllői nemzetőrség egykori épületének (Bezsilla-villa) Szabadság út 9. szám alatt lévő kertjében a négy esztendővel ezelőtt felállított emlékműnél koszorúztak magánszemélyek, illetve az önkormányzat, a nemzetiségi önkormányzatok, a különböző helyi intézmények és szerveztek, valamint a politikai pártok képviselői.
Gödöllői szemszögből nézve minden bizonnyal a hónap híre volt, hogy 40 milliárd forintos – részben OTP Banki, részben kormányzati – támogatás szolgálja a Gödöllői Királyi Kastély átfogó felújítását. A nem mindennapi finanszírozási konstrukcióval megvalósuló beruházás-sorozat kapcsán számos dezinformáció (szalonképesebben: tévhit) látott napvilágot, főleg a közösségi oldalakon megjelent hírek kommentjeiben. Azt gondoltuk néhány tény(adat) tisztázásra szorul, ezért dr. Ujváry Tamást, a gödöllői műemlék-együttest működtető gazdasági társaság ügyvezető igazgatóját kértük meg arra, hogy segítsen eloszlatni az olvasói és kommentelői „félreértéseket”.
Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
A Pest Vármegyei Főügyészség kiemelt figyelmet fordít az egészségügyi piacon megjelenő magán-egészségügyi szolgáltatók kapcsán a fogyasztói jogok betartására. Az ügyészség ellenőrzései e körben számos esetben jogsértést tártak fel, mondván: a magán-egészségügyi szolgáltató általános szerződési feltételei sok esetben tisztességtelennek tekinthetők – olvasható a vádhatóság szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleményében.
Ezek a borok kaptak nagy aranyérmet 2018-07-03 19:09:48 Június utolsó napján rendezték meg a Gödöllő Környéki Regionális Turisztikai Egyesület versenyének eredményhirdetését Mogyoródon
Világversenyek gödöllői atlétákkal 2018-06-28 19:05:12 Július első felében ifjúsági Európa-bajnokságon és junior világbajnokságon állnak rajthoz a GEAC fiatal kiválóságai
Veszprémben sikeres gödöllői gyermekatléták 2018-06-14 19:19:43 A GEAC nyolc főből álló különítménye utazott el a versenyre, ahol Kriszt Sarolta és Fodor Péter teljesítménye tűnt ki
Kár tagadnunk, még ma is imádunk tévézni! 2018-05-17 17:30:46 Sőt, HD-ban az idei nyár is biztosan részletgazdagabb lesz. Ez derül ki a Gödöllőn is szolgáltató Invitel felmérési adataiból
Gödöllői érmekben bővelkedő atlétika-versenyek 2018-03-19 10:37:53 Csapatezüstöt nyertek a mezeifutó lányok, Soos Levente remekelt Dortmundba, Szörényi István szenior bajnok lett rúdugrásban
Nem Gödöllő lesz 2023-ban Európa Kulturális Fővárosa 2018-02-15 15:36:03 Az előválasztást végző 12 tagú testület döntése értelmében Debrecen, Győr és Veszprém reménykedhetnek a cím elnyerésének év végi véglegesítéséig