Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Kalandkönyvek: az olvasási és játékélmény ötvözetei 2024-07-15 10:50:54 Az olvasással együtt járó előnyök is érvényesülhetnek: fejleszti a szókincset, a koncentrációs készséget, a problémamegoldást és a képzelőerőt
Az olvasás 5 jótékony hatása 2020-04-13 17:18:06 Nem csupán az időnket üthetjük el hasznosan, hanem mentális és fizikai egészségünkre is pozitív hatással van a napi szintű betűfalás
Könyvnyomtatás: új utakon? 2017-05-23 08:34:29 Válaszút elé került a piac. A gazdaságosság miatt új technológiára van szükség. Megoldás lehet az inkjet nyomtatás
Röplabda: lenullázta a Vasas a Gödöllőt 2016-01-10 19:19:12 Tovább tart a TEVA-hatos piros-kékek elleni nyeretlenségi sorozata, ami a két csapat legközelebbi találkozásáig túl lesz az ezer napon