Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Hogyan adagoljuk a WPC fehérje kiegészítőt? 2025-01-13 18:49:42 A hatékonyság érdekében rendkívül fontos a megfelelő porciózás, ami teljes mértékben igazodik az egyéni igényekhez
Mit tehetünk a stressz csökkentése érdekében? 2024-12-30 10:40:36 Hosszú távon életmódváltással és a táplálkozási szokások megreformálásával, táplálékkiegészítők alkalmazásával érhetünk el eredményeket
Terápiás kertművelés gödöllői gyökerekkel 2024-09-04 18:26:59 A Diverzitás Alapítvány égisze alatt két éve indult el az a program, aminek célja egy új, széles körben alkalmazható fejlesztő módszer elterjesztése
Pálinkamester-képzést indít a gödöllői központú MATE 2024-07-30 18:16:47 Az országban egyedüli felsőfokú, diplomával elismert lehetőségre augusztus 15-ig várják a szakemberek és a pálinkakészítés iránt érdeklődők jelentkezését
Guide a hatékony szövegíráshoz 2024-07-13 10:31:54 Ha kellően érdekes tartalmakat szolgáltatunk megfelelő nyelvezettel, akkor növelhetjük követőink számát