Gödöllői szemszögből nézve minden bizonnyal a hónap híre volt, hogy 40 milliárd forintos – részben OTP Banki, részben kormányzati – támogatás szolgálja a Gödöllői Királyi Kastély átfogó felújítását. A nem mindennapi finanszírozási konstrukcióval megvalósuló beruházás-sorozat kapcsán számos dezinformáció (szalonképesebben: tévhit) látott napvilágot, főleg a közösségi oldalakon megjelent hírek kommentjeiben. Azt gondoltuk néhány tény(adat) tisztázásra szorul, ezért dr. Ujváry Tamást, a gödöllői műemlék-együttest működtető gazdasági társaság ügyvezető igazgatóját kértük meg arra, hogy segítsen eloszlatni az olvasói és kommentelői „félreértéseket”.
Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Veresre vinné a gödöllőiek pénzét Gémesi 2019-09-19 09:48:56 Ha polgármester marad, beszállna anyagilag a termálfürdő-projektbe, amiért kedvezményes használat illetné a városunkban lakókat
Itt szabad cigizni Gödöllő főterén 2019-06-01 11:55:29 Hat pontot jelöltek ki a döntéshozók, illetve a vendéglátó-ipari kitelepülések idején is megmarad a dohányzás lehetősége
Egygólos gödöllői vezeklés Vecsésen 2019-04-06 18:23:41 Hiába játszott az összecsapás jelentős részében tetszetősebben városunk tizenegye, végül pont nélkül maradt
Tartalékosan maradtak alul a gödöllői sakkozók 2019-03-11 07:35:07 Két FIDE-mestere nélkül ült asztalhoz az NB II-es csapat az MTK II. ellen. Döntetlen lett a szomszédvárak csatája a megyei bajnokságban