Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Az első ütésváltás előtt abban mindkét csapat mutatója azonos volt, hogy két forduló alapján eddig nyeretlenek a bajnokságban. Más kérdés, hogy amíg a gödöllőiek az NB I. Ligában állnak győzelem nélkül, addig a városmajoriak az Extraligában „dicsekedhetnek” diadal-mentességgel.
Az osztálykülönbség azonban osztálykülönbség, amit az egyoldalú összecsapás során látottak igazoltak. A fővárosi kék-fehérek esélyeshez méltó játékkal múlták felül a három szett alatt összesen 30 pontra képes házigazdákat, akik számára elsősorban az lehetett pozitívum, hogy a megszokottnál komolyabb teher alatt edződhettek és szerezhettek tapasztalatot. A formalitásnak ígérkező visszavágót október 29-én, kedden 18 órától rendezik meg az MTK Szamos utcai csarnokában.