Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Július 1-jén lép hatályba az a rendeletmódosítás, ami szabályozza, hogy hol szabad dohányozni Gödöllő főterén. A dohányosokat az egyértelmű tájékozódásban, a nemdohányzókat pedig a tiszta levegőhöz jutásban segítő intézkedés az általános tiltást ugyan fenntartja a főtéren, azonban annak hat – tájékoztató táblával ellátott – pontját ez alól kivételként kezeli. Ezen felül a vendéglátó-ipari kitelepülések alkalmával is megmarad a lehetőség a dohányzásra.
Az alábbi térképen piros jelöléssel láthatók a dohányzásra szankció nélkül használható főtéri helyszínek.