Október 13-a óta tudható, hogy – két forrásból – 100 millió euró (mintegy 40 milliárd forint) szolgálja a Gödöllői Királyi Kastély átfogó felújítását. A rekonstrukciós munkálatok a terv szerint jövő év második felében kezdődnek és kilenc évig tartanak. A bejelentés erősen felkorbácsolta a közvélekedést: voltak, akik kifejezetten örültek a hírnek, míg mások kétkedésen alapuló kritikával illették a történteket.
De, mit mond a szakember? Többek között erről is kérdeztük Varga Kálmán történészt, akinek szakmai munkássága, tudományos kutatómunkája az 1980-as évek vége óta összeforr a gödöllői Grassalkovich-kastély történetével, feltárt és rejtett kincseivel.
Október 23-án a délelőtti órákban zajlott le a városi megemlékezés-sorozat az 1956-os forradalom és szabadságharc 69. évfordulója alkalmából. Ahogy azt megszokhattuk, idén is a gödöllői nemzetőrség egykori épületének (Bezsilla-villa) Szabadság út 9. szám alatt lévő kertjében a négy esztendővel ezelőtt felállított emlékműnél koszorúztak magánszemélyek, illetve az önkormányzat, a nemzetiségi önkormányzatok, a különböző helyi intézmények és szerveztek, valamint a politikai pártok képviselői.
Gödöllői szemszögből nézve minden bizonnyal a hónap híre volt, hogy 40 milliárd forintos – részben OTP Banki, részben kormányzati – támogatás szolgálja a Gödöllői Királyi Kastély átfogó felújítását. A nem mindennapi finanszírozási konstrukcióval megvalósuló beruházás-sorozat kapcsán számos dezinformáció (szalonképesebben: tévhit) látott napvilágot, főleg a közösségi oldalakon megjelent hírek kommentjeiben. Azt gondoltuk néhány tény(adat) tisztázásra szorul, ezért dr. Ujváry Tamást, a gödöllői műemlék-együttest működtető gazdasági társaság ügyvezető igazgatóját kértük meg arra, hogy segítsen eloszlatni az olvasói és kommentelői „félreértéseket”.
Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Sörsátor egyedi igényekre szabva 2024-12-03 10:06:21 Egy ilyen építmény alatt pedig még a hűvös őszi napokon is szívesen elücsörgünk egy pohár forró tea vagy forralt bor kíséretében
Ahol minden videojáték fellelhető! 2024-01-12 13:38:49 Az emberi képzelet határtalan, és ezt bizonyítja az a tény is, hogy mennyire szerteágazó és ötletgazdag egy-egy játékszoftver
Van olyan tea, ami valóban fogyaszt? 2020-11-16 16:07:07 A matcha tea amellett, hogy felgyorsítja az anyagcserét, stabilizálja a vércukorszintet és csökkenti az étvágyat is
Teavilág, a Te világod is! 2020-10-23 18:22:23 Az aromás italt mindig lehet fogyasztani, akár egyedül vagy egy hideg téli estén, vagy egy baráti társaságban töltöd az idődet
Milyen a jó teraszburkolat? 2020-08-15 17:17:11 Cseppet sem mellékes körülmény, hogy milyen helyen hűsölhetünk, vagy fogyaszthatjuk el a reggeli teát
Teát kapott a rendőröktől a hajléktalan 2017-01-10 11:50:26 A gödöllői kapitányság munkatársa az előállítás után intézkedett a férfi biztonságos elhelyezéséről
Őrült kihívás előtt a gödöllői Moto 28 Team 2015-07-16 14:05:29 Az utolsó napokban tudták meg, hogy rajthoz állhatnak a 24 órás Lö Visonta robogó-versenyen. Gőzerővel készülnek
Gödöllői siker az első téli Spartan Race-en 2015-01-26 16:38:50 A Villa Grande Dream Team crossfit csapata több mint 20 perccel utasította maga mögé a mezőnyt a szlovákiai megmérettetésen