Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
A Gödöllői Rendőrkapitányság állományába tartozó péceli körzeti megbízott január 6-án, a déli órákban igazoltatott egy lakcím nélküli férfit a város egyik utcájában. Mivel a férfi nem tudta magát hitelt érdemlően igazolni, előállította a Péceli Rendőrőrsre. Közben kiderült, hogy az ellenőrzés alá vont férfinak nincs hol lakni, fázik, és nem tudja hol eltölteni az éjszakát sem. A körzeti megbízott ezért felvette a kapcsolatot a Kijárás Egyesület Utcai Szolgálat munkatársával, aki segített a különösen hideg időjárás miatt kialakult helyzetben a férfi biztonságos elhelyezésében. Az előállított személynek a rendőrök meleg teát adtak.