Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Elhunyt Keményfi Róbert 2024-09-27 14:04:51 A Gödöllőn sokak által ismert és szeretett tanárember és helytörténész-idegenvezető 91 éves volt
Kérdések és válaszok az emblémázott pólók kapcsán 2024-09-21 10:46:39 Amikor valaki cégvezetőként úgy dönt, hogy munkatársai számára egységes munkaruházatot rendel, számos kérdés felmerül a részletekkel kapcsolatosan
Terápiás kertművelés gödöllői gyökerekkel 2024-09-04 18:26:59 A Diverzitás Alapítvány égisze alatt két éve indult el az a program, aminek célja egy új, széles körben alkalmazható fejlesztő módszer elterjesztése
Megmakacsolta magát a Gödöllői RC vezetősége 2024-08-15 18:54:24 Kérdéseink megválaszolatlanul maradtak, pedig a problémákkal küszködő klubnál kialakult helyeztet nem a sajtó idézte elő…