Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Hamarosan elkezdődik a tavasz utolsó hónapja, majd következik a nyári időszak, amikor szélsőségessé válhat az időjárás, megnőhet a szabadtéri tűzesetek és/vagy a viharok miatt szükségessé váló műszaki beavatkozások száma. Mindez azt is eredményezi, hogy fokozódik az élet- és balesetveszély kockázata. Ennek mérséklése és elkerülése érdekében szolgált hasznos tanácsokkal Szigeti Róbert tűzoltó alezredes, a gödöllői hivatásos tűzoltóság vezetője a VeresNet TV alábbi kisfilmjében.