Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Másfél évtized elteltével feloszlik a Gödöllőn alakult Fricska táncegyüttes. A számos hazai és nemzetközi sikert elért formáció az elmúlt időszakban több személyi változást is megélt, így azt is, hogy az egyik alapító, Moussa Ahmed kivált, és életre hívta az Urban Verbunk társulatot.
A Fricska történetének egyik legemlékezetesebb pillanata 2014. szeptember 14-én következett el, amikor a gödöllői Belvárosi napok programjának részeként a Gödöllő Táncegyüttes kötelékében nevelkedett fiúk először állítottak fel gyorsaságitánc-világrekordot. Emlékeztetőül:a világ leggyorsabb táncosa cím büszke birtokosa addig James Devine ír táncos (legjobb eredménye: 38 leütés/mp) volt, korábban pedig a magyar közönség előtt is jól ismert Michael Flatley (35 leütés/mp) tartotta a rekordot. A világra szóló eredményt 41 érvényes leütés/másodperc teljesítménnyel érték el a Fricska táncegyüttes tagjai, akik – hat másodpercenként váltva egymást – összesen 3.937 leütést produkáltak mindössze 2 perc alatt.
A gödöllői kötődésű táncegyüttes megszűnéséről szóló döntés december 27-én, a Fricska közösségi oldalán látott napvilágot: Papp Gergő, az együttes vezetője – mások mellett – arról beszélt, hogy külön utakon folytatják testvérével, Papp Máté Bencével, ezzel végleg feloszlik a Fricska formáció.