Október 13-a óta tudható, hogy – két forrásból – 100 millió euró (mintegy 40 milliárd forint) szolgálja a Gödöllői Királyi Kastély átfogó felújítását. A rekonstrukciós munkálatok a terv szerint jövő év második felében kezdődnek és kilenc évig tartanak. A bejelentés erősen felkorbácsolta a közvélekedést: voltak, akik kifejezetten örültek a hírnek, míg mások kétkedésen alapuló kritikával illették a történteket.
De, mit mond a szakember? Többek között erről is kérdeztük Varga Kálmán történészt, akinek szakmai munkássága, tudományos kutatómunkája az 1980-as évek vége óta összeforr a gödöllői Grassalkovich-kastély történetével, feltárt és rejtett kincseivel.
Október 23-án a délelőtti órákban zajlott le a városi megemlékezés-sorozat az 1956-os forradalom és szabadságharc 69. évfordulója alkalmából. Ahogy azt megszokhattuk, idén is a gödöllői nemzetőrség egykori épületének (Bezsilla-villa) Szabadság út 9. szám alatt lévő kertjében a négy esztendővel ezelőtt felállított emlékműnél koszorúztak magánszemélyek, illetve az önkormányzat, a nemzetiségi önkormányzatok, a különböző helyi intézmények és szerveztek, valamint a politikai pártok képviselői.
Gödöllői szemszögből nézve minden bizonnyal a hónap híre volt, hogy 40 milliárd forintos – részben OTP Banki, részben kormányzati – támogatás szolgálja a Gödöllői Királyi Kastély átfogó felújítását. A nem mindennapi finanszírozási konstrukcióval megvalósuló beruházás-sorozat kapcsán számos dezinformáció (szalonképesebben: tévhit) látott napvilágot, főleg a közösségi oldalakon megjelent hírek kommentjeiben. Azt gondoltuk néhány tény(adat) tisztázásra szorul, ezért dr. Ujváry Tamást, a gödöllői műemlék-együttest működtető gazdasági társaság ügyvezető igazgatóját kértük meg arra, hogy segítsen eloszlatni az olvasói és kommentelői „félreértéseket”.
Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
A Pest Vármegyei Főügyészség kiemelt figyelmet fordít az egészségügyi piacon megjelenő magán-egészségügyi szolgáltatók kapcsán a fogyasztói jogok betartására. Az ügyészség ellenőrzései e körben számos esetben jogsértést tártak fel, mondván: a magán-egészségügyi szolgáltató általános szerződési feltételei sok esetben tisztességtelennek tekinthetők – olvasható a vádhatóság szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleményében.
Gödöllő találós kérdése a takarékoskodásról 2020-09-15 10:53:32 Eredetileg másfél évet szántak a volt városháza felújítására, amiből nem lett semmi. Öt éve tart a többmilliárdos projekt, ami 2022 tavaszán lezárulhat
Kerti kalandozások a gödöllői kastélyban 2020-05-21 18:03:01 A hónap minden szombatján és vasárnapján két alkalommal indulnak vezetéses túrák, nem csak a természet kedvelőinek
Kurtított a járványhelyzet a Berente utcai ingatlanok árán 2020-05-11 16:38:42 100,7 millió helyett már bruttó 90 millió forinttal is megelégedne a gödöllői városvezetés a közel 4 ezer négyzetméteres területért. Az ajánlattételi határidő június 15.
Új monográfiát készít a gödöllői kastélyról Varga Kálmán 2020-03-23 17:46:28 A 2003-as kötet szerzője úgy véli, itt az ideje összegyúrni egy kiadványt, ami a következő 20 esztendőben betöltheti az alapmű, a kézikönyv szerepét
Elhunyt Fábri Mihály 2019-10-20 10:54:22 A sokak által Miska bácsiként tisztelt pedagógust 2009-ben Gödöllő díszpolgára címmel tüntette ki a városvezetés
Veresegyház felé kacsingat a gödöllői röplabda klub 2019-07-07 13:56:24 Barta László elnök bosszantónak tartja, hogy a Gémesi-féle településvezetés nem él a szomszédos városban alkalmazotthoz hasonló lehetőséggel