Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
A Pest Megyei Rendőr-főkapitányság vezetője a vonatkozó törvényi rendelkezések alapján fokozott ellenőrzést rendelt el július 29-én, csütörtökön 12 órától augusztus 2-án, hétfőn 8 óráig a Gödöllői Rendőrkapitányság illetékességi területére (26 település), az M0 autóút teljes hosszára, az M2, M3, M4, M5, M6 autópályák és autóutak Pest megyei szakaszára, valamint az útszakaszokon lévő parkolókra és pihenőkre.
Az ellenőrzés célja a közúti közlekedés-, valamint a közrend- és közbiztonság rendjének fenntartása, a jogsértő cselekmények elkövetésének megelőzése, felderítése, illetve megszakítása – írja a police.hu.