Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Mit érdemes tudni az Aquabeads gyöngyökről? 2021-05-17 19:04:17 Szerencsére, akadnak olyan játékok is, amiktől a gyerekek elcsendesednek, mert fokozott koncentrációra van szükségük
Lesz-e gödöllői érmese a tokiói olimpiának? 2021-01-03 11:35:20 A sportlövő Mészáros Esztertől bravúr lenne a medálszerzés, Gémesi Csanád azonban jó eséllyel felállhat a dobogóra a kardcsapat tagjaként
Társasjátékok csak felnőtteknek? 2020-10-25 17:30:36 Az idősebb korosztálynak készült darabok nem attól lesznek felnőtteknek szólók, hogy pajzán vagy illetlen dolgot kellene bennük csinálni
Kerékpáros kincskereső játék indult Gödöllőn 2020-09-29 08:34:08 A sikeresen működő gyalogos pálya mellett mostantól a két keréken közlekedők is szembesülhetnek az Urbango-kihívással