Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Hogyan írjunk eredményes építész önéletrajzot? 2023-09-24 10:36:31 A dokumentum elrendezésének megválasztásánál feltétlenül tartsuk szem előtt, hogy milyen képet, első benyomást szeretnénk kialakítani magunkról
Megtorpant a MATE gödöllői campusának terveztetése 2022-08-23 17:35:56 A tárgyban kiírt közbeszerzést eredménytelennek nyilvánították, a megváltozott körülmények miatt újra kell gondolni a műszaki tartalmat
7 klassz dolog, amit Máltán tehetsz 2022-04-07 16:14:11 A szigetország gazdag történelmével és rengeteg kulturális és természeti látnivalóval vonzza a turistákat, akár a gödöllőieket is
Mire figyeljünk konyhai gépek beépítésénél? 2022-02-15 11:14:19 A közös étkezés olyan különleges rituálé, amit jól szolgálhatnak azok a berendezések, amik segítik a fogások elkészítését