Gödöllői szemszögből nézve minden bizonnyal a hónap híre volt, hogy 40 milliárd forintos – részben OTP Banki, részben kormányzati – támogatás szolgálja a Gödöllői Királyi Kastély átfogó felújítását. A nem mindennapi finanszírozási konstrukcióval megvalósuló beruházás-sorozat kapcsán számos dezinformáció (szalonképesebben: tévhit) látott napvilágot, főleg a közösségi oldalakon megjelent hírek kommentjeiben. Azt gondoltuk néhány tény(adat) tisztázásra szorul, ezért dr. Ujváry Tamást, a gödöllői műemlék-együttest működtető gazdasági társaság ügyvezető igazgatóját kértük meg arra, hogy segítsen eloszlatni az olvasói és kommentelői „félreértéseket”.
Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Kik tanítják a gödöllői elsősöket ősztől? 2023-04-13 17:49:55 Értesülésünk szerint jelenleg jócskán akad gond a pedagógus-párok összeállításával néhány helyi alapfokú tanodában
Villanyoszlopnak csapódott egy autó a Hunyadin 2023-03-31 12:40:50 A helyszínre riasztott gödöllői tűzoltóknak jócskán akadt teendőjük a közlekedési baleset következményeinek felszámolásánál
Az ipari beszállítás svájci bicskája 2022-11-18 19:50:16 A LOTO eszközök feladata, hogy a javítási és karbantartási munkafolyamatok során nullára redukálja a munkabalesetek számát
Praktikus kiegészítők kerékpárokhoz 2022-09-13 11:20:52 Az Ajándéktárgyközpont oldalán egyedi kivitelezésben is rendelhetők – például – üléshuzatok, táskák, sapkák, kulacsok