Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Ezek a legjobb beszélgetésindító tippek 2021-02-14 17:48:37 A cikkben sorra veszünk olyan technikákat, amiket mind a való életben, mind az online világban felhasználhatsz erre a célra
Lesz-e gödöllői érmese a tokiói olimpiának? 2021-01-03 11:35:20 A sportlövő Mészáros Esztertől bravúr lenne a medálszerzés, Gémesi Csanád azonban jó eséllyel felállhat a dobogóra a kardcsapat tagjaként
A Gorilla Glass tényleg annyira király? 2020-10-19 10:22:44 Hasznos tudnivalók azoknak, akik szeretik a mobiltelefonjukat úgy igazán megvédeni minden esés következményeitől
Fűtés klímával: mik a legfontosabb szempontok? 2020-10-05 16:37:39 Ne habozzon, hozza meg a legjobb döntést még a hideg idő beköszönte előtt, és élvezze családjával a kellemes hőmérsékletet!
Gödöllői kategóriasiker az Év agrárembere versenyen 2020-02-09 08:38:44 Dr. Hentz Károly, a Mezőgazdasági Eszköz- és Gépfejlődés-történeti Szakmúzeum igazgatója lett a legjobb az agrárgépész-jelöltek között