Gödöllői szemszögből nézve minden bizonnyal a hónap híre volt, hogy 40 milliárd forintos – részben OTP Banki, részben kormányzati – támogatás szolgálja a Gödöllői Királyi Kastély átfogó felújítását. A nem mindennapi finanszírozási konstrukcióval megvalósuló beruházás-sorozat kapcsán számos dezinformáció (szalonképesebben: tévhit) látott napvilágot, főleg a közösségi oldalakon megjelent hírek kommentjeiben. Azt gondoltuk néhány tény(adat) tisztázásra szorul, ezért dr. Ujváry Tamást, a gödöllői műemlék-együttest működtető gazdasági társaság ügyvezető igazgatóját kértük meg arra, hogy segítsen eloszlatni az olvasói és kommentelői „félreértéseket”.
Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Életműdíjjal jutalmazták Szlávik Jánosnét 2013-11-07 12:43:54 A Könyvtárostanárok Egyesülete ismerte el a Gödöllő kulturális életének alakításáért aktívan ténykedő helytörténészt
Különös házi feladatot adott a nyárra Gémesi 2013-06-13 18:16:40 Vörös Istvánnak szeptemberig van módja arra, hogy garanciát nyújtson a HÉV-vonal föld alá süllyesztését szorgalmazó fejlesztési változat 20 milliárdos forrásigényére
Rablópárost kapcsoltak le a gödöllői zsaruk 2013-05-20 14:52:16 Idős hölgyekre rontottak az éj leple alatt a huszonéves gyanúsítottak, akik pénzt és ékszert vittek el a bántalmazott sértettektől