Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
KTE Életműdíj elismerésben részesítették november 6-án az Országos Széchényi Könyvtárban, a Könyvtárostanárok Egyesülete Őszi Szakmai Napján Szlávik Jánosnét. A jutalmazott a Gödöllői Királyi Kastély Barátainak Egyesülete elnökeként, valamint helytörténészként egyaránt aktív alakítója Gödöllő kultúrájának.
A díjat a Könyvtárostanárok Egyesülete (KTE) 2006-ban alapította. Minden évben egy olyan aktív, vagy nyugállományú könyvtárostanár, iskolai könyvtári területen tevékenykedő szakember kaphatja meg, aki jelentős szakmai múltat, de legalább húszéves színvonalas, az iskolai könyvtári szakterületen felmutatott kimagasló tevékenységet mondhat magáénak. Az ismerősei körében Zsókaként szólított szakember ezeknek a követelményeknek felelt meg.