Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Ahogy az borítékolható volt, csupán egyetlen ajánlat érkezett a Gödöllő közigazgatási területén zajló, menetrend szerinti autóbusz-közlekedés, mint közszolgáltatás ellátására kiírt pályázatra. A kandidáló a tevékenységet településünkön már hosszú évek óta ellátó Volánbusz Közlekedési Zrt volt.
Mindez azt jeleni, hogy a társaság március 1-jétől folytathatja a helyi járatok üzemeltetését, amiért éves szinten nettó 84,6 millió forintos önkormányzati ellentételezés illeti meg. Alternatív lehetőségként kínálkozik, hogy a Haraszt városrész ipari övezetének és az Ipari Park településrész bekapcsolásával bővüljön a helyi autóbuszvonalak száma. Ha ez megvalósul, további 8 millió forintos finanszírozásra tarthat igényt a Volánbusz a várostól.