Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Igazodva a modern kor adta lehetőségekhez, sajátos módon fejezték ki nemtetszésüket a blahai városrész lakói a világhálón. A zenés vidófelvételhez többen is kommentárt fűztek a közösségi portálon. A lakók a várostól várják a megoldást, a körzet képviselője pedig lakossági összefogást szorgalmaz.
Gödöllő egyik legszebb részén, Blahán, a kiemelt üdülőövezetben 30 éve nem sikerült a városgazdálkodásnak elfogadható állapotokat teremtenie. Kérjük az illetékeseket, hogy tegyék élhetőbbé az itt élők mindennapjait – olvasható az egyik közösségi portálon közzétett bejegyzésben.
A körzet egyéni önkormányzati képviselője, az időközben alpolgármesterré választott Pecze Dániel – többek között – így reagált a felvetésre: - Az utca állapotával teljes mértékben tisztában vagyok. A videóban felvetett gréderezésre van egyelőre lehetőség, az egyéb stabilizálási eljárásokat megvizsgáljuk. Üdülőövezetről beszélünk és nem lakóövezetről, jelenleg a blahai városrészben az egyik legkomolyabb problémát a Lázár Vilmos utca állapota jelenti, ami lakóövezeti út. Ez élvez prioritást, ezen beruházás megvalósításán dolgozunk. A Hegyesi Mari utca esetében a Hegy utcai összefogáshoz hasonló megoldást tudnék elképzelni.