Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Cselgáncs: gödöllői bronzérmek Szegedről 2022-06-05 14:13:08 Baráth Gergő az újoncok és a serdülők között egyaránt harmadik lett, míg Krakóczki Máté az ifik között nyert medáliát a nemzetközi viadalon
A gödöllői központú egyetem manilai megállapodásai 2021-11-24 09:56:26 A Fülöp-szigeteken is megállják a helyüket a magyar nemesítésű zöldségfajták és vetőmagok, miközben cél a közös rizstermesztés is
Mit érdemes tudni a DPD futárszolgálatról? 2021-08-17 10:12:35 Egy komoly hagyományokkal bíró európai vállalatról van szót, amellyel nem csak belföldre, hanem nemzetközi szinten is biztonságosan juttathatunk el csomagot
Miben rejlik a gödöllői atlétasport sikerének titka? 2021-05-20 10:14:22 Dr. Kriszt Balázs egyesületi elnök szerint a következetes munka mindennek az alapja. Ettől az évtől Kiemelt Utánpótlás Műhelyként működik a GEAC atlétika szakosztálya