Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Miután jelenleg Franciaország tölti be az Európai Unió soros elnöki tisztségét, kézenfekvőnek mutatkozott, hogy március 24-én és 25-én a Versailles-i kastély legyen a helyszíne a 2001 óta ebben a formában bejegyzett Európai Királyi Rezidenciák Szövetsége (Network of European Royal Residences) aktuális közgyűlésének. A számos, fontos kérdésben állast foglaló eseményen több mint harminc döntéshozó (elnökök, igazgatók, preferált személyek) tette tiszteletét 15 ország intézményének, illetve az intézmények által felügyelt kastélyok képviseletében.
A Gödöllői Királyi Kastély részéről dr. Ujváry Tamás, a műemlék-együttest működtető gazdasági társaság ügyvezető igazgatója vett részt a szervezet közgyűlésén. A képen az elnökasszony, Catherine Pégard társaságában látható direktort komoly szakmai elismerés is érte, mivel beválasztották a szövetség elnökségébe, aminek mandátuma 2025-ig szól. Fotó forrása: facebook