Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Véget ért egy esztendő. Hogy kinek, milyen volt, egyéni megítélés kérdése. A gödöllői közélettel kapcsolatos 2018-as történéseket alapul véve, nem mondhatjuk unalmasnak az óévet. A hírek között a teljesség igénye nélkül szemezgettünk, főként az olvasói aktivitást tartottuk olyan szempontnak, ami miatt egy-egy sztori bekerült a visszatekintésre méltó „olvasnivalók” közé. Íme, a januártól júniusig tartó időszak válogatása: