Gödöllői szemszögből nézve minden bizonnyal a hónap híre volt, hogy 40 milliárd forintos – részben OTP Banki, részben kormányzati – támogatás szolgálja a Gödöllői Királyi Kastély átfogó felújítását. A nem mindennapi finanszírozási konstrukcióval megvalósuló beruházás-sorozat kapcsán számos dezinformáció (szalonképesebben: tévhit) látott napvilágot, főleg a közösségi oldalakon megjelent hírek kommentjeiben. Azt gondoltuk néhány tény(adat) tisztázásra szorul, ezért dr. Ujváry Tamást, a gödöllői műemlék-együttest működtető gazdasági társaság ügyvezető igazgatóját kértük meg arra, hogy segítsen eloszlatni az olvasói és kommentelői „félreértéseket”.
Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Cselgáncs: parádés gödöllői évkezdet Újpesten 2024-01-22 18:07:11 A helyi klub fiatal versenyzői főként a Diák B korosztály mezőnyében jeleskedtek a január végi budapesti rangsorversenyen
Újrázik az ingyenes LED-csereprogram Gödöllőn 2023-12-06 17:45:59 A lehetőséggel január 15-ig olyanok élhetnek, akiknek a nevén van villanyszámla, és helyi lakcímkártyával rendelkeznek
Téli feltöltődés itthon, a gödöllői kastélyban 2023-11-25 09:10:45 Január 2-ig minden csütörtöki és pénteki napon 15.30 órakor tárlatvezetést kínálnak az egyénileg érkező vendégeknek az időszaki kiállításban