Gödöllői szemszögből nézve minden bizonnyal a hónap híre volt, hogy 40 milliárd forintos – részben OTP Banki, részben kormányzati – támogatás szolgálja a Gödöllői Királyi Kastély átfogó felújítását. A nem mindennapi finanszírozási konstrukcióval megvalósuló beruházás-sorozat kapcsán számos dezinformáció (szalonképesebben: tévhit) látott napvilágot, főleg a közösségi oldalakon megjelent hírek kommentjeiben. Azt gondoltuk néhány tény(adat) tisztázásra szorul, ezért dr. Ujváry Tamást, a gödöllői műemlék-együttest működtető gazdasági társaság ügyvezető igazgatóját kértük meg arra, hogy segítsen eloszlatni az olvasói és kommentelői „félreértéseket”.
Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Megszólalt a csaló, aki több száz embert vert át 2024-07-22 11:31:49 A gödöllőiek számára is intő jel lehet a tököli börtönben folytatott beszélgetés, amiben szó esik a becsapás módszereiről is
Sportfogadás az AI-val 2024-01-04 10:33:54 Egyre több online fogadóiroda (és hagyományos szerencsejáték-szolgáltató) használja ki a mesterséges intelligencia előnyeit
A tökéletes irodai szék kiválasztásának tudománya 2023-12-11 16:13:22 Keresd az olyan ülőalkalmatosságokat, amik állítható funkciókkal rendelkeznek, mint a deréktámasz, az ülésmagasság és a dőlésmechanizmusok