Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Ezekre a kérdésekre nem válaszolt Gémesi György 2021-10-29 18:14:46 Az előválasztás eredményéről, az esélyekről és a várost érintő kormányzati intézkedésekről érdeklődtünk Gödöllő polgármesterénél
Elstartolt a gödöllői egyetem innovációs hete 2021-10-12 11:51:09 A gyakorlatorientált tudomány témakörét körüljáró szakmai rendezvénysorozatra október 15-ig várják az érdeklődőket
Szarvasbőgés-túrák Gödöllő környékén 2021-09-04 10:39:32 A valkói és a gödöllői erdészet munkatársai egyaránt tartanak vezetést, amint a felnőttek fejenként 5 ezer forintért, a gyerekek ennek a feléért vehetnek részt
Felmérték a romos babati istállókastély állapotát 2021-06-30 10:45:36 A részletes vizsgálathoz az épületek megőrzése érdekében, a MATE által fejlesztett mesterséges intelligencia alapú rendszert használták
Gyümölcshúsba vágó kutatás Gödöllőn 2021-05-28 10:37:27 Érdekes megállapításokra jutott dr. Farkas Csaba, a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem (MATE) Műszaki Intézetének fiatal szakembere
Mit takar az E-bike pályázat? 2021-01-27 16:54:06 A gödöllői érdeklődők számára is előnyös, hogy a támogatás lehívásával lényegesen olcsóbban hozzá lehet juni a kétkerekű járművekhez