Gödöllői szemszögből nézve minden bizonnyal a hónap híre volt, hogy 40 milliárd forintos – részben OTP Banki, részben kormányzati – támogatás szolgálja a Gödöllői Királyi Kastély átfogó felújítását. A nem mindennapi finanszírozási konstrukcióval megvalósuló beruházás-sorozat kapcsán számos dezinformáció (szalonképesebben: tévhit) látott napvilágot, főleg a közösségi oldalakon megjelent hírek kommentjeiben. Azt gondoltuk néhány tény(adat) tisztázásra szorul, ezért dr. Ujváry Tamást, a gödöllői műemlék-együttest működtető gazdasági társaság ügyvezető igazgatóját kértük meg arra, hogy segítsen eloszlatni az olvasói és kommentelői „félreértéseket”.
Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Szeptember utolsó napján a gödöllői képviselőtestület tagjai elfogadták az önkormányzati üléssorozat második félévi munkarendjét. A tanácskozások – a korábbi évek gyakorlatának megfelelően – csütörtöki napokon, reggel 8 órakor kezdődnek a VÜSZI Kft. Dózsa György úti épületének második emeleti tárgyalótermében.
Ha semmilyen rendkívüli esemény nem jön közbe, a városatyák legközelebb október 21-én találkoznak, ezt követően pedig november 11-én (egy módosítás miatt november 25-én) és december 16-án várhatók – gyaníthatóan sok esetben vitával kísért – döntések helyi közügyekben. A november 11-i dátum duplán is érdekes, mivel erre a napra, vélhetően 18 órára tervezik az évente egy alkalommal kötelező közmeghallgatást. Az esemény vezértémája és helyszíne egyelőre nem ismert, ám a lakosság számára ez az egyetlen nyilvános lehetőség, amikor a városvezetés tagjainak szemébe mondhatja véleményét, javaslatokat, problémákat vethet fel, illetve kifejezheti tetszését vagy ellenérzését bizonyos közérdekű ügyekben.