Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Lesz-e gödöllői érmese a tokiói olimpiának? 2021-01-03 11:35:20 A sportlövő Mészáros Esztertől bravúr lenne a medálszerzés, Gémesi Csanád azonban jó eséllyel felállhat a dobogóra a kardcsapat tagjaként
Éremgyűjtő gödöllői gyermekatléták 2020-11-09 17:25:38 A legfiatalabbak számára Vácon rendeztek regionális versenyt, ahol egy ezüst- és két bronzmedáliát ért a GEAC-csapatok teljesítménye
A gödöllői atlétika arany-vasárnapja 2020-09-07 10:07:14 Nem csak a HÉV köti össze Mátyásföldet városunkkal, hanem a sport is. Hat év után lett ismét csapatbajnok az egyetemi szakosztály
Mire számíthatnak a Vettel-rajongók 2020-ban? 2020-07-14 16:54:51 A 2020-as Forma1-es szezon a koronavírus-járvány miatt igazán rendhagyónak ígérkezik, hiszen a versenyzők nem tudják, mire képes az autójuk