Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Május 25-én a junior lányok három testhelyzet (térdelő, fekvő, álló) 50 méteres, összetett, 3x40 lövéses egyéni versenyében volt érdekelt Mészáros Eszter, a Gödöllői EAC olimpiai kvótával rendelkező sportlövője az eszéki Európa-bajnokságon. Szucsák László tanítványa a légpuskások 10 méteres számában, egyéniben ezüst-, csapatban pedig bronzérmes lett az elmúlt napokban.
Hogy teljes legyen az éremkollekció, Eszter előbb a selejtezőben teljesített kiválóan (3. hely, 1164 kör), majd az alábbi videón visszanézhető nyolcas döntőben rátett még egy lapáttal és 458,6 körös eredménnyel maga mögé utasította a teljes mezőnyt. A finálé másik magyar résztvevője, Bajos Gitta a 4. helyen végzett. A gödöllői spotlövőnek ez volt az első egyéni versenyben szerzett aranyérme a junior Európa-bajnokságok történetében. Tavaly ugyan már jutott neki a legfényesebb medáliából, ám azt a vegyes csapatverseny után akasztották a nyakába.