Gödöllői szemszögből nézve minden bizonnyal a hónap híre volt, hogy 40 milliárd forintos – részben OTP Banki, részben kormányzati – támogatás szolgálja a Gödöllői Királyi Kastély átfogó felújítását. A nem mindennapi finanszírozási konstrukcióval megvalósuló beruházás-sorozat kapcsán számos dezinformáció (szalonképesebben: tévhit) látott napvilágot, főleg a közösségi oldalakon megjelent hírek kommentjeiben. Azt gondoltuk néhány tény(adat) tisztázásra szorul, ezért dr. Ujváry Tamást, a gödöllői műemlék-együttest működtető gazdasági társaság ügyvezető igazgatóját kértük meg arra, hogy segítsen eloszlatni az olvasói és kommentelői „félreértéseket”.
Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Szentmise a gödöllői kastély kápolnájában 2023-05-12 11:38:35 Az igehirdetés a Nepomuki Szent János búcsú nyitó eseménye a templom felszentelésének 274. évfordulóján
Gödöllői relikviák gazdagítják a gyulai Sisi-kiállítást 2022-05-27 09:02:25 A királyi pár településen tett látogatásának 165. évfordulójához kapcsolódó tárlat tematikáját városunk kastélyának szakmai csapata állította össze
Elkészült Ambrus Zoltán gödöllői emléktáblája 2021-12-24 10:02:04 Úgy tudjuk, a hivatalos avatóünnepséget február végén, a neves író, műfordító halálának 90. évfordulójához igazítva rendezik meg