Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Ebben az évben – a paradicsom mellett – szamócatermesztésbe kezdtek Veresegyházon. Az első termést október utolsó hetében ünnepélyes keretek közt mutatta be Márkus Zsolt, a Veresi Paradicsom Kft. tulajdonosa. Az eseményen a paradicsom és a szamóca termesztéstechnológiája közti különbségről, a megvilágítással (konténerben, LED-es világítással fejlődnek a növények) és akvapóniával (élelmiszertermelési eljárás, amiben a vízművelés és hidroponika módszerei egyszerre vannak jelen egy szimbiotikus közegben) kapcsolatos konzorciumi kutatásokról is szó esett.
A gazdasági társaság vezetése nemrégiben úgy döntött, hogy az energiafelhasználás szempontjából előnyösebb növény termesztésére állnak át. A szamóca ugyanis jóval kevesebb fűtéssel és világítással beéri, mint a paradicsom. Ugyanakkor, fejleszteni szükséges a termesztéstechnológiáját: teljesen új víztisztítási technológiát és más öntözési rendszert kellett bevezetni, mi több eltérő a klímavezérlési, a biológiai növényvédelmi igénye is. Mindezek fejlesztéséhez konzorciumi kutatás indult a gödöllői központú Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetemmel (MATE), a Bay Zoltán Kutatóközponttal és a Carbotech Magyarország Kft.-vel közösen.
Az eseményről a Veresegyházi Városi TV készített képes beszámolót, aminek részleteit az alábbi tudósításból ismerhetik meg az érdeklődők.