Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Kalandkönyvek: az olvasási és játékélmény ötvözetei 2024-07-15 10:50:54 Az olvasással együtt járó előnyök is érvényesülhetnek: fejleszti a szókincset, a koncentrációs készséget, a problémamegoldást és a képzelőerőt
Mire van szükség egy saját cég indításához? 2023-08-30 17:58:59 A vállalkozó kedv rengeteg emberben megvan, és ez érvényes a professzionális vállalkozás kapcsán is. Mi lenne a legjobb nekünk? Hogyan döntsünk?
Helyi népszavazás: Gödöllő szigorúbb Budapestnél 2017-02-18 11:41:31 Városunkban 20 százalék az aláírási limit. Csak képviselőtestületi hatáskörbe tartozó kérdésben kezdeményezhető, néhány kivétellel