Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Mit tehetünk a stressz csökkentése érdekében? 2024-12-30 10:40:36 Hosszú távon életmódváltással és a táplálkozási szokások megreformálásával, táplálékkiegészítők alkalmazásával érhetünk el eredményeket
Cikluszáró képviselőtestületi döntések 2019-09-25 10:28:56 Újabb ötmilliós támogatást szavaztak meg a gödöllői református templom felújítására, töröltetni kell a közbiztonsági alapítvány közhasznú státuszát
Nem kell a fellegekben járni 2011-11-03 03:20:40 Vécsey László: ha valakinek derogál, hogy a megváltozott körülmények között szolgáljon tovább, az legfeljebb nem indul a választáson
Habzott a főtéri szökőkút vize 2011-05-21 09:32:50 Rosszul sült el a diákcsíny: két, fiatalkorú, gödöllői középiskolásra terelődött a gyanú