Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Szada Nagyközség Önkormányzatának gondozásában 2015 karácsonyára megjelent a Gödöllőn élő, korábban a Grassalkovich-kastély felújítási munkálatait miniszteri biztosként és történészként egyaránt felügyelő Varga Kálmán: Szadai kúriák és villák című kötete.
A tudományos igényű munka a településen található 19. századi nemesi kúriák és nagypolgári villák történetét dolgozza fel, építésüktől kezdve egészen napjainkig. Az építészeti elemzésen túl áttekintést kapunk benne az épületekben élő-lakó családok sorsáról, a legérdekesebb személyiségekről, sőt, külön fejezet szól a kúria- és villalakókhoz köthető, a szájhagyományban máig élő érdekes anekdotákról és históriákról is. A gazdag képanyaggal illusztrált könyv nem csupán helytörténeti jelentőségű, hanem turisztikailag is hiányt pótló feldolgozás: segítségével akár be is járható a település izgalmas építészeti öröksége, bepillantást engedve a szadai kúriaépítészet és a száz év előtti polgári életmódot tükröző nyaralók és villák világába.