Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Titkok a gödöllői kastély padlásáról 2025-08-23 14:38:22 Olvasóvetélkedő 3. és 4. osztályos csapatok részére a Gödöllői Királyi Kastély és Gödöllői
Városi Könyvtár és Információs Központ szervezésében
Terápiás kertművelés gödöllői gyökerekkel 2024-09-04 18:26:59 A Diverzitás Alapítvány égisze alatt két éve indult el az a program, aminek célja egy új, széles körben alkalmazható fejlesztő módszer elterjesztése
Tudjon meg többet a vékonyvakolatról 2024-08-28 16:17:57 Ezzel az anyaggal finomabb megjelenést lehet elérni a falakon, velük a részletek jobban kiemelhetők, ideálisak beltéri felhasználásra
Kalandkönyvek: az olvasási és játékélmény ötvözetei 2024-07-15 10:50:54 Az olvasással együtt járó előnyök is érvényesülhetnek: fejleszti a szókincset, a koncentrációs készséget, a problémamegoldást és a képzelőerőt
Önálló könyv készül a gödöllői kastélytemplomról 2023-12-11 12:42:42 Varga Kálmán a levéltári és egyéb források, beleértve az írásos és képi anyag feltárására készül, hogy elkészülhessen a hiánypótló kötet