Október 13-a óta tudható, hogy – két forrásból – 100 millió euró (mintegy 40 milliárd forint) szolgálja a Gödöllői Királyi Kastély átfogó felújítását. A rekonstrukciós munkálatok a terv szerint jövő év második felében kezdődnek és kilenc évig tartanak. A bejelentés erősen felkorbácsolta a közvélekedést: voltak, akik kifejezetten örültek a hírnek, míg mások kétkedésen alapuló kritikával illették a történteket.
De, mit mond a szakember? Többek között erről is kérdeztük Varga Kálmán történészt, akinek szakmai munkássága, tudományos kutatómunkája az 1980-as évek vége óta összeforr a gödöllői Grassalkovich-kastély történetével, feltárt és rejtett kincseivel.
Október 23-án a délelőtti órákban zajlott le a városi megemlékezés-sorozat az 1956-os forradalom és szabadságharc 69. évfordulója alkalmából. Ahogy azt megszokhattuk, idén is a gödöllői nemzetőrség egykori épületének (Bezsilla-villa) Szabadság út 9. szám alatt lévő kertjében a négy esztendővel ezelőtt felállított emlékműnél koszorúztak magánszemélyek, illetve az önkormányzat, a nemzetiségi önkormányzatok, a különböző helyi intézmények és szerveztek, valamint a politikai pártok képviselői.
Gödöllői szemszögből nézve minden bizonnyal a hónap híre volt, hogy 40 milliárd forintos – részben OTP Banki, részben kormányzati – támogatás szolgálja a Gödöllői Királyi Kastély átfogó felújítását. A nem mindennapi finanszírozási konstrukcióval megvalósuló beruházás-sorozat kapcsán számos dezinformáció (szalonképesebben: tévhit) látott napvilágot, főleg a közösségi oldalakon megjelent hírek kommentjeiben. Azt gondoltuk néhány tény(adat) tisztázásra szorul, ezért dr. Ujváry Tamást, a gödöllői műemlék-együttest működtető gazdasági társaság ügyvezető igazgatóját kértük meg arra, hogy segítsen eloszlatni az olvasói és kommentelői „félreértéseket”.
Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
A Pest Vármegyei Főügyészség kiemelt figyelmet fordít az egészségügyi piacon megjelenő magán-egészségügyi szolgáltatók kapcsán a fogyasztói jogok betartására. Az ügyészség ellenőrzései e körben számos esetben jogsértést tártak fel, mondván: a magán-egészségügyi szolgáltató általános szerződési feltételei sok esetben tisztességtelennek tekinthetők – olvasható a vádhatóság szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleményében.
NB I. Liga, alapszakasz, 15. forduló: Gödöllői RC – Budaörsi DSE-Emericus 0-3 (játék nélkül)
Sajnálatos módon bekövetkezett az, amire hónapok óta számítani lehetett. A Gödöllői RC együttese – december 8. (MTK Budapest), január 15. (BVSC-Zugló) után – január 19-én harmadszor nem állt ki az NB I. Liga alapszakaszában. Amennyiben a szakvezetés a jogorvoslati határidőn belül nem tud elfogadható indokot adni (vis maior) a történtekre, életbe lép a versenykiírás azon passzusa, miszerint: ha valamely csapat a bajnokság során három mérkőzésen nem áll ki, a versenyiroda a csapatot a bajnokságból kizárja.
Ez azzal együtt vagy annak ellenére megtörténhet, hogy másfél évvel ezelőtt még arról szóltak a hírek a GRC háza táján, hogy voltak viharfelhők, de a kilábalás útjára lépett Gödöllő röplabda klubja.
A spor(ág) és az ellenfél iránti tisztelet és a fair play hiányát tükrözi, hogy az egyelőre „csendes” klubvezetés – amint az a találkozó jegyzőkönyvének megjegyzés rovatából kiderül – arról sem gondoskodott, hogy a terembe be lehessen jutni…
Virtuálisan a Gödöllői RC csapata 12 ponttal, 16-28-as szett- és 844-994-es pontaránnyal a 11. helyen áll az NB I. Liga 2024/2025-ös bajnoki idényének alapszakaszában. Az eredménybe egyelőre nincs beszámítva a ki nem állások miatti szett- és pontarány (mérkőzésenként 0-3 és 0-75), illetve a levonható büntetőpont(ok). Kapcsolódó cikk:Közelíti a milliós nagyságrendet a Penta GRC Sport Kft. és a GRA Kft. pénzbüntetése