Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Mennyire biztonságos település Gödöllő? 2025-08-03 11:10:49 Érdekes és tanulságos összeállítás készült: több esetben is beszédesek a bűnözési mutatókra vonatkozó mérőszámok
Hogyan szerezzünk értékesítői állást? 2023-06-19 10:12:52 A felkészülési időszak tanulságait kísérőlevelünkbe is belefoglalhatjuk, hogy megmutassuk lelkesedésünket a pozíció iránt a HR-eseknek
Mit tanultunk a karantén időszaka alatt? 2020-06-20 18:06:31 Ebből az időszakból is rengeteg tanulságot lehet levonni, amit talán érdemes hasznosítani a későbbiekben is
Lángoló konty egy gödöllői írónő tollából 2017-08-04 16:58:44 A 91 éves Goldnerné Gyöngyi tanulságos, a gyermekek csellengésének megelőzésére fókuszáló kötetet jelentetett meg