Gödöllői szemszögből nézve minden bizonnyal a hónap híre volt, hogy 40 milliárd forintos – részben OTP Banki, részben kormányzati – támogatás szolgálja a Gödöllői Királyi Kastély átfogó felújítását. A nem mindennapi finanszírozási konstrukcióval megvalósuló beruházás-sorozat kapcsán számos dezinformáció (szalonképesebben: tévhit) látott napvilágot, főleg a közösségi oldalakon megjelent hírek kommentjeiben. Azt gondoltuk néhány tény(adat) tisztázásra szorul, ezért dr. Ujváry Tamást, a gödöllői műemlék-együttest működtető gazdasági társaság ügyvezető igazgatóját kértük meg arra, hogy segítsen eloszlatni az olvasói és kommentelői „félreértéseket”.
Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Tovább űzi a dobogós helyezést a Gödöllői SK II. 2016-04-16 18:04:58 Egymás után hatodik győzelmét zsebelte be a második számú Táncsics Mihály úti gárda. Ezúttal a Mende kapitulált városunkban
Labdarúgás: GEAC-pontmentés a ráadásban 2015-10-04 17:13:25 A Gödöllői SK II. a második félidőben nyújtott hatékony teljesítményével nyert a Mende otthonában
Rács mögé került a betörő banda 2013-06-13 11:56:53 Hat bűncselekmény elkövetésével gyanúsítják a TEK-esek segítségével lekapcsolt kvartett tagjait, akik ellen a Gödöllői Rendőrkapitányságon indult eljárás