Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Rozsdamentes asztalok ipari konyhába 2023-01-23 10:27:59 A berendezéseket teljes mértékben személyre szabhatjuk, így maximálisan a felhasználási körülményekhez igazíthatjuk
Jó kezekben van Gödöllőn a helyi iparűzési adó? 2022-06-24 17:49:06 Az Állami Számvevőszék ellenőrzése nyolc pontban marasztalta el a helyi polgármesteri hivatal ez irányú, 2018 és 2020 közötti ténykedését
Így válasszunk húsvéti sonkát! 2022-04-09 10:50:57 Hasznos tanácsokkal szolgált a gödöllői központú egyetem Állatitermék és Élelmiszertartósítási Technológiai Tanszékének munkatársa
Bicskát a penge és az él alapján is vásárolhatunk 2021-06-17 09:59:43 Már az ősember is megtapasztalta, ha egy éles követ az elejtett vadba márt, akkor az felszakítja a húst, ami lehetővé teszi a könnyebb falatozást