Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Kigyulladt egy harminc négyzetméteres asztalos műhely március 21-én, a délelőtti órákban Dányon, a Bocskai utcában. Mire a tűzoltók a helyszínre érkeztek a műhely teljes egészében égett. Ráadásul, a tűz átterjedt egy melléképület tetőszerkezetére, illetve egy húsz négyzetméteres garázsra és a mellé épített tárolóra is. A tűzoltók kiérkezése előtt a helyszínen tartózkodó ember megkezdte a lángok oltását. A tüzet a gödöllői hivatásos tűzoltók eloltották, megakadályozták a lángok továbbterjedését, majd átvizsgálták az épületeket. Az oltás során az egységek a műhelyből kettő gázpalackot kihoztak, amiket közvetlen hőhatás ért, a visszahűtésükről a tűzoltók gondoskodtak – tudtuk meg Csámpai Attilától, a Pest Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvivőjétől. Fotó: PMKI Gödöllő HTP