Gödöllői szemszögből nézve minden bizonnyal a hónap híre volt, hogy 40 milliárd forintos – részben OTP Banki, részben kormányzati – támogatás szolgálja a Gödöllői Királyi Kastély átfogó felújítását. A nem mindennapi finanszírozási konstrukcióval megvalósuló beruházás-sorozat kapcsán számos dezinformáció (szalonképesebben: tévhit) látott napvilágot, főleg a közösségi oldalakon megjelent hírek kommentjeiben. Azt gondoltuk néhány tény(adat) tisztázásra szorul, ezért dr. Ujváry Tamást, a gödöllői műemlék-együttest működtető gazdasági társaság ügyvezető igazgatóját kértük meg arra, hogy segítsen eloszlatni az olvasói és kommentelői „félreértéseket”.
Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Hogyan tedd rendbe a pénzügyeidet? 2020-06-21 19:12:54 Tippjeinkkel megpróbálunk segíteni, hogy mindenképp felszínen maradhass ebben a nehéz és embert próbáló időszakban
Két hónapja nem pártelnök Gémesi György 2020-04-27 17:16:44 Gödöllő polgármestere az Új Kezdet Párt február végi tisztújító választmányi ülésén mondott le tisztségéről, de párttag maradt
Klenczner Marci parádés bronzérme Münchenben 2020-01-25 11:09:54 A Gödöllői EAC olimpiai kvalifikációs Európa-bajnokságra készülő sportlövőjét csak ukrán és szerb riválisa előzte meg a rangos viadalon
Roncs lett az árokba borult gépkocsiból 2019-11-05 10:22:19 A gödöllői tűzoltók autómentő segítségével emelték ki a jármű maradványait a Szada és Mogyoród közötti út menti erdőből