Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Június 26. és július 2. között első ízben lesz úszómester-képzés a Gödöllő Városi és Térségi Uszodában, a Wellness- és Szállodaipari Felnőttképző Intézet szervezésében. A képzésre a vízi sportok szerelmeseit, a város és térség lakosait, valamint a MATE hallgatóit egyaránt várják, a sikeres vizsgát követően pedig azonnali munkakezdésre is van lehetőség, akár állandó, akár alkalmi jelleggel.
Társmentés és önmentés, komplett mentési gyakorlatok, vízminőségi ismeretek, fürdőkultúra elmélet, általános munkavédelem és vízgépészeti látogatás egyaránt szerepel az úszómester-képzés témakörei között, amit első ízben hirdettek meg Gödöllőn. A város uszodája a képzést elvégző úszómesterek számára megbízható, biztos munkalehetőséget is jelent, azonnali munkakezdési lehetőséggel.
Az uszoda népszerűségét és foglaltságát jól mutatja, hogy hétköznaponként 8 és 15 óra között a 25 méteres bemelegítő- és a 10 méteres tanmedencét főleg az iskolai csoportok használják, az 50 méteres versenymedencét pedig a lakossági úszók. Ezt követően, 15.30 órától 20.30 óráig a MATE-GEAC három vizes szakosztálya tart teltházas edzésnapokat.
Az államilag akkreditált 60 tanórás úszómester-képzés teljes díja 93.700 forint + 27% ÁFA (bruttó 119.000 forint), ám tanulmányi szerződés esetén, egyedi elbírálás alapján lehetőség van a díj jelentős mérséklésére.