Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Kalandkönyvek: az olvasási és játékélmény ötvözetei 2024-07-15 10:50:54 Az olvasással együtt járó előnyök is érvényesülhetnek: fejleszti a szókincset, a koncentrációs készséget, a problémamegoldást és a képzelőerőt
Kerékpáros kincskereső játék indult Gödöllőn 2020-09-29 08:34:08 A sikeresen működő gyalogos pálya mellett mostantól a két keréken közlekedők is szembesülhetnek az Urbango-kihívással
Kincsvadászat a gödöllői kastély bunkerjában 2020-08-12 08:48:26 Augusztus ünnepi hétvégéjén vághatnak neki a kalandnak a legfeljebb 5 főből álló csapatok a történelmi falak között
Gödöllő és környéke ingatlanpiaci helyzete 2017-07-25 11:31:13 Mire számítsunk, ha lakóingatlanba fektetnénk pénzünket? Belvárosi kúriát 11 szobával 155 millió forintért kínálnak
Húsz év kincsei a gödöllői kastélyban 2016-05-19 21:32:24 Október 2-ig látható a tárgyakat, a hozzájuk köthető történeteket és az adományozó személyeket is bemutató időszaki kiállítás