Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Gödöllő a legdrágább vidéki egyetemi város 2022-07-31 11:27:26 A visszatérő kereslet hatására jelentősen emelkedtek a bérleti díjak és a lakásárak a Takarék Index elemzése szerint
Ki lehet a gödöllői központú körzet befutója? 2018-04-08 18:28:41 Ujvári Miklós politológus vállalkozott arra, hogy a 17 órás részvételi adatok alapján elemezze a várható helyzetet
Gőzerővel keresik az ablakbezúzókat 2013-10-23 09:34:24 A környékbeli térfigyelő kamerák felvételeinek elemzése is segítheti a gödöllői zsarukat a vandálok kézre kerítésében