Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Október 20-án, a reggeli órákban észleleték, hogy vandál kezek betörték a városi múzeumnak és a rétesháznak is helyet adó Hamvay-kúria több ablakát. Az egyelőre ismeretlen elkövetők az épület HÉV felőli oldalán zúzták be az üveget, minden bizonnyal szombatról vasárnapra virradóra.
Az ügyben a Gödöllői Rendőrkapitányság eljárást indított, és mint megtudtuk, nagy erőkkel nyomoznak a rongálók mielőbbi kézre kerítése érdekében. A sikeres felderítésben a környékbeli térfigyelő kamerák felvételeinek elemzése is segítheti a gödöllői zsarukat.