Gödöllői szemszögből nézve minden bizonnyal a hónap híre volt, hogy 40 milliárd forintos – részben OTP Banki, részben kormányzati – támogatás szolgálja a Gödöllői Királyi Kastély átfogó felújítását. A nem mindennapi finanszírozási konstrukcióval megvalósuló beruházás-sorozat kapcsán számos dezinformáció (szalonképesebben: tévhit) látott napvilágot, főleg a közösségi oldalakon megjelent hírek kommentjeiben. Azt gondoltuk néhány tény(adat) tisztázásra szorul, ezért dr. Ujváry Tamást, a gödöllői műemlék-együttest működtető gazdasági társaság ügyvezető igazgatóját kértük meg arra, hogy segítsen eloszlatni az olvasói és kommentelői „félreértéseket”.
Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Életveszély Gödöllőn 2013-06-29 13:33:59 Másfél hónapja nem nyúltak hozzá a viharban megsérült Köztársaság úti házhoz. Bontani kellene, de egyelőre tétlenkednek az illetékesek…
Büntetésre számíthat a gödöllői képviselőnő 2013-06-26 10:20:34 Kövér László házelnök 131.410 forintot javasol megvonni Lengyel Szilviától, aki megafonozott a földtörvény zárószavazásakor
Trafikmutyis kérdőjelek Gödöllőn is 2013-05-22 14:30:05 Sajtóközleményben formált vélemény az MSZP Gödöllői Szervezete az országosan nagy vihart kavart ügyben
Új erőt adó pálinka és viharvert sátor 2013-05-07 13:43:38 Rója a kilométereket a Nagy Magyar Körön a gödöllői amatőr bringás, Almási Attila. Útinapló-bejegyzések az első öt napról