Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
A gödöllői egyetem lesz az idei EFOTT házigazdája 2022-01-13 17:30:51 Az agrárfókuszú intézmény profiljában központi szerepet kap a fenntartható jövő biztosítása, így ehhez illeszkedő témák is szóba kerülnek július 13-17. között Velencén
A gödöllői központú egyetem manilai megállapodásai 2021-11-24 09:56:26 A Fülöp-szigeteken is megállják a helyüket a magyar nemesítésű zöldségfajták és vetőmagok, miközben cél a közös rizstermesztés is
Elstartolt a gödöllői egyetem innovációs hete 2021-10-12 11:51:09 A gyakorlatorientált tudomány témakörét körüljáró szakmai rendezvénysorozatra október 15-ig várják az érdeklődőket
Felmérték a romos babati istállókastély állapotát 2021-06-30 10:45:36 A részletes vizsgálathoz az épületek megőrzése érdekében, a MATE által fejlesztett mesterséges intelligencia alapú rendszert használták
Gyümölcshúsba vágó kutatás Gödöllőn 2021-05-28 10:37:27 Érdekes megállapításokra jutott dr. Farkas Csaba, a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem (MATE) Műszaki Intézetének fiatal szakembere
KompoSZTÁROK születtek a Gödöllői Zöld Óvodában 2020-10-21 16:57:01 Ültetéssel zárul a TIGÁZ Zrt. által kezdeményezett Töltsük újra a természetet! elnevezésű gyermekeknek szóló szemléletformáló program