Gödöllői szemszögből nézve minden bizonnyal a hónap híre volt, hogy 40 milliárd forintos – részben OTP Banki, részben kormányzati – támogatás szolgálja a Gödöllői Királyi Kastély átfogó felújítását. A nem mindennapi finanszírozási konstrukcióval megvalósuló beruházás-sorozat kapcsán számos dezinformáció (szalonképesebben: tévhit) látott napvilágot, főleg a közösségi oldalakon megjelent hírek kommentjeiben. Azt gondoltuk néhány tény(adat) tisztázásra szorul, ezért dr. Ujváry Tamást, a gödöllői műemlék-együttest működtető gazdasági társaság ügyvezető igazgatóját kértük meg arra, hogy segítsen eloszlatni az olvasói és kommentelői „félreértéseket”.
Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Jó kezekben van Gödöllőn a helyi iparűzési adó? 2022-06-24 17:49:06 Az Állami Számvevőszék ellenőrzése nyolc pontban marasztalta el a helyi polgármesteri hivatal ez irányú, 2018 és 2020 közötti ténykedését
7 klassz dolog, amit Máltán tehetsz 2022-04-07 16:14:11 A szigetország gazdag történelmével és rengeteg kulturális és természeti látnivalóval vonzza a turistákat, akár a gödöllőieket is
Így vehetünk fel hitelt nyugdíjasként 2020-12-18 17:44:35 Elvileg az egyetlen megoldást a szabad felhasználású jelzáloghitelek jelentik, de akad a rendszerben kibúvó