Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Vécsey László: Nem a kiskirályoké a jövő! 2011-06-29 08:04:32 A Gémesihez hű Halász Levente odáig merészkedett, hogy „tudatlan kisemberek kioktatásának” nevezze az eszmecserét
Elbontották a fúrótornyot 2011-06-02 13:44:53 Kihalttá vált a geotermikus kutakra kiszemelt gödöllői bázis
Gödöllői turizmus-díjasok 2011-04-13 13:57:26 Idén négy személy érdemelte ki a GKRTE szakmai elismerését
Gödöllői sportolók elismerése 2011-02-25 17:47:40 Idén – immáron 19. alkalommal – hat kiemelt kategóriákban díjazták a sikerkovácsokat
Jutalomeső minden szinten 2010-11-25 17:01:22 A legjobban Fábián Zsolt járt, akinek több mint 23 ezer forintra rúg a napi honoráriuma